Otvoritev razstave udeležencev delavnice: Analogna fotografija II.

Otvoritev razstave udeležencev delavnice: Analogna fotografija II. 2025-03-13T18:17:00+01:00 Otvoritev razstave udeležencev delavnice: Analogna fotografija II.

Uspešen zaključek večmesečnega druženja

V Mladinskem centru Kotlovnica se na skupinski razstavi predstavljajo mladi fotografi (Belmin Hodžić, Michał Moskal, Nika Vorih, Rea Zupin, Urška Murovec, Tinkara Wlodyga in Valter Kolenc), udeleženci delavnice analogne fotografije, ki jo je organiziral Zavod Mladinski center Kotlovnica Kamnik v sodelovanju s Foto klubom Kamnik in pod mentorstvom izkušenega fotografa Dušana Letnarja. Razstava je rezultat večmesečnega ustvarjalnega procesa, v katerem so se udeleženci seznanjali z analognimi fotografskimi tehnikami in postopki – od zajema svetlobe na analogni film do razvijanja in povečave posnetkov v temnici. Skozi ta proces so pridobili tehnično znanje, predvsem pa razvili lastno ustvarjalno vizijo.  

Analogna fotografija ni zgolj tehnični proces, je način gledanja na svet. Vsak posnetek zahteva premislek, potrpežljivost in razumevanje svetlobe. V času hitrih digitalnih posnetkov je analogna fotografija tista, ki ohranja prvinskost trenutka – vsak posnetek je neponovljiv in v sebi nosi pristnost avtorjevega pogleda. 

Razstavljene fotografije so odraz raznolikih pristopov in interpretacij, ki so se oblikovale skozi učenje in eksperimentiranje v temnici. Vsak avtor se predstavlja s premišljeno serijo črno-belih fotografij, ki so jih tekom delavnice sami posneli, razvili in razstavili. Fotografije so polne bogatih motivov, od uličnih prizorov in pokrajin do portretov, intimnih trenutkov in pogosto spregledanih detajlov. Vsaka fotografija nosi pečat avtorja, njegovega čutenja in interpretacije sveta okoli sebe. Črno-bela tehnika poudarja bistvo – obliko, kontrast, svetlobo in senco ter vzbuja občutja nostalgije, brezčasnosti in umetniške globine. 

Vabljeni k ogledu sedmih samostojnih “mini razstav” in raziskovanju sveta analogne fotografije skozi oči mladih ustvarjalcev, ki so svoje izkušnje in občutke ujeli na film. 

Razstava bo na ogled do 11. aprila 2025.


Belmin Hodžić, Ribji kebab 

Belmin Hodžić je fotograf, član KUDa Fofité, ki ga znotraj medija fotografije zanima odnos do drugih vizualnih medijev, kot sta slikarstvo in film. V tokratni seriji raziskuje utrip Istanbula skozi prizmo osebnega kulturnega doživetja. Med sprehodi po mestnih ulicah in pogovorih z domačini je v objektiv ujel različne plati življenja mesta: od ribičev na mostu Galata, do kaotične energije turističnih predelov ter tako zajel kontrast med tradicijo in sodobnostjo Istanbula. Njegove fotografije dokumentirajo mestne prizore, v njih pa se odraža občutek majhnosti posameznika v prostranem vrvežu velemesta. Hodžić s svojo serijo odpira vprašanja o identiteti, pripadnosti in izkušnji tujca v mestu, kjer se prepletajo zgodovina, migracije in vsakdanje življenje. 

Michał Moskal, Žonglerji 

Michał Moskal, navdušenec nad reportažno in ulično fotografijo, je v svoji seriji zajel utrip Žonglerskega dne v Kamniku. Spontano se je pridružil cirkuški povorki in v dveh filmskih rolah dokumentiral žonglerje in akrobate, ki so z lahkotnostjo obvladovali svoje rekvizite, ki v njihovih rokah postanejo živi. Tako je nastala kratka reportaža z ulic Kamnika. Njegove fotografije ne prikazujejo le gibanja, temveč tudi osredotočenost in igrivost žonglerjev, ki med vihtenjem predmetov ohranjajo mirne izraze in sproščene nasmehe. Z občutkom za kontrast in kompozicijo Moskal nadaljuje svojo pot reportažne in ulične fotografije, ki jo razvija pod mentorstvom Foto Kluba Kamnik. 

Nika Vorih, Odsevi domačnosti 

Nika Vorih, študentka umetnostne zgodovine, zadnjih nekaj let svoje življenje beleži s pomočjo analogne fotografije. V razstavljeni seriji raziskuje pomen doma kot mreže prostorov, ki se razpirajo med mestnim vrvežem Ljubljane in umirjenostjo Štajerskega podeželja. Fotografije, posnete v zimskem času, ko se življenje umiri, se nizajo od najintimnejših prizorov družinskega vsakdana do zunanjega prostora, ki ga sooblikuje skupnost. Tako se postopoma odpira pogled navzven, od zaprtih sten doma k širši družbeni krajini. S subtilno igro svetlobe in senc nastajajo podobe, ki so hkrati osebne in univerzalne – odsevi domačnosti, ki jih vsi prepoznamo. 

Rea Zupin, Dolenjska 

Rea Zupin, študentka umetnostne zgodovine in nedavna navdušenka nad analogno fotografijo, se predstavlja s serijo fotografij, ki je nastala med družinskim izletom na Dolenjsko. Gre za prve analogne fotografije Zupinove, posnete s staro Minolto, s katero sta v devetdesetih fotografirala njena starša. Z umetnostnozgodovinsko noto obarvane fotografije prikazujejo arhitekturo samostanske gotske cerkve v Pleterjah – interier s križnim obokom, zunanje pročelje s portali ter s svetlobo vitražev obsijano notranjost. Zadnja fotografija zajema (umetnostnim zgodovinarjem ljubo) lebdečo streho Otona Jugovca v Šentjerneju, mimo katere so se naključno peljali na poti domov. 

Urška Murovec, CHOP WOOD, CARRY WATER 

Urška Murovec se v svoji seriji analognih fotografij ukvarja s vprašanji smisla, obstoja in percepcije. Njen izbor motivov odraža dvoumnost, skrivnostnost in iskanje novih pomenov v vsakdanjih stvareh, ki so navidez prazne. Fotografije ne ponujajo odgovorov, temveč gledalca vabijo k razmisleku, vzbujajo vprašanja: Kaj počnemo v življenju? Kaj je pomen življenja oz. ali ima naš obstoj sploh smisel? Pri izboru razstavljenih fotografij so ključnega pomena bili občutki, ki jih je Murovec doživljala ob razvijanju fotografij. Občutek zmedenosti in čarobnosti se prepleta v podobah, ki vabijo k poglobljenemu opazovanju in iskanju nečesa “več”. 

Tinkara Wlodyga, IGRE ROLLEIFLEXA 

Tinkara Wlodyga je dijakinja Srednje šole za hortikulturo in vizualne umetnosti v Celju, ki jo zanima analogna fotografija. Navdih za svoje ustvarjanje pogosto najde v vsakdanjih detajlih. Razstavljena serija fotografij je nastala spontano, ko ji je profesor fotografije zaupal kamero in jo spodbudil k ustvarjanju. Tako je nastala spontana serija portretov dijakinj in dijakov, izkušnja pa je Tinkari odprla nov pogled na svet – skozi objektiv, kjer v malih in vsakdanjih stvareh prepoznava poseben potencial. 

Valter Kolenc, Premog in rja  

Valter Kolenc, študent obramboslovja in »industrijski fotograf«, skozi črno-beli film raziskuje industrijsko dediščino domačega Velenja in drugih krajev. Tokratna serija zajema podobe Velenjskega rudnika lignita, klasirnice in termoelektrarne Šoštanj, ki jih prikazuje v novi luči – kot vizualno zanimive in zgodovinsko bogate krajine. Kolenc črpa navdih iz fascinacije nad industrijsko arhitekturo, ki jo skozi analogno fotografijo ohranja in prikazuje z novih zornih kotov.