Kako bo vse skupaj potekalo?
Učence pozdravim in jim povem, da se nahajajo v Mladinskem centru Kotlovnica, ki je namenjen vsem mladim, da lahko tu preživljajo svoj prosti čas. Vprašam jih, ali so bili že kdaj prej tukaj ali poznajo Kotlovnico. Povabim jih da se usedejo za veliko mizo. Predstavim sebe in druge, ki bodo prisotni (Jan, Andreja, Luka, Primož), in jih prosim, da povejo nekaj besed o sebi.
Povem, kaj bomo počeli. Pogovarjali se bomo o prostem času. Med pogovorom bo nastajal plakat. Poskušali bomo ugotoviti, kako preživljajo prosti čas, pri čemer bom njihove prostočasne dejavnosti sistematično zapisovala glede na to, ali jih motivira kakršna koli dolžnost ali izhajajo izključno iz njihovih lastnih interesov, želja, hotenj;
Dobimo tri skupine dejavnosti: obšolske dejavnosti, ki se odvijajo v času šolskega leta, »domače dejavnosti«, ki jih po šoli še opravljajo v domačem okolju, in dejavnosti iz lastnega interesa;
Učence vprašam, kaj počnejo v času počitnic, ko se pouk konča, obšolske dejavnosti pa tudi. Z listom, na katerem piše »moj prosti čas med šolskim letom«, prekrijem tiste dejavnosti, ki so vezane na šolo. (obšolske in tisti del domačih, ki so vezane na šolo). S tem pokažem, da se njihov prosti čas med počitnicami izrazito izprazni. Vprašam jih, kam zahajajo, kaj počnejo v družbi, kaj počnejo, kadar so sami. Kje v Kamniku je njihov najljubši kraj in zakaj …
Vprašam jih, če so zadovoljni s svojim prostim časom, bi ga želeli preživljati drugače, kaj si želijo početi, kaj jih omejuje, kako močne so njihove želje. Sledita dva kratka primera o željah – trdne in slabotne želje.
Povem, da sledi kratka predstavitev Mladinskega centra Kotlovnica, ki je tudi eden od prostorov, kjer se zbirajo mladi v svojem prostem času. Povem, da gre za mladostnike z različnimi interesi. Jan prosi dva učenca, da bi pomagala pri izvedbi predstavitve, ker so, žal, vsi tehniki zboleli. Enega prosi za fotografiranje, drugega, da skrbi za primerno luč.
Predstavitev se začne: Skozi vrata pridejo štirje popolnoma različni mladostniki, ki zahajajo v MC Kotlovnica. Treba jih je vnesti register, kar pomeni, da morajo povedati osnovne osebne podatke in se fotografirati za arhiv. Vsak od njih dobi A-4 list, na katerega zapiše svoje ime, postavi se na določeno mesto. »Fotograf ga slika trikrat: 2-krat profil, 1-krat en face. Vsak od štirih poskuša z mimiko izražati svoj karakter.
Jan: Jože Klešman
rekviziti: delovni kombinezon, klešče, kapa, svinčnik za ušesom, …
Luka: Izi Roker
rekviziti: palčke za bobne, rutka okoli roke …
Andreja: Perfekta Odličnik
rekviziti: očala, 3 knjige …
Učencema se zahvalim za pomoč. Napovem kratko predstavitev dogajanja v MC Kotlovnica (film na platnu). Vse skupaj povabim na skupinsko fotografiranje za arhiv. Obljubim, da bodo to fotografijo prejeli v nekaj dneh na šolo. Prosim jih, da povejo, iz katerega razreda so. Vsem skupaj ponudim možnost uporabe prostorov MC Kotlovnica, če to, seveda, želijo oz. potrebujejo. Povabim jih na srečanje v sredo. Sledijo njihova morebitna vprašanja.
Kaj je prosti čas ?
ŠIRŠI POMEN: Prosti čas je vsakodnevno časovno obdobje po končanem terminsko določenem delu.
V našem primeru je to čas po vsakodnevnem končanem pouku.
OŽJI POMEN: Prosti čas, ki je individualno urejen brez vsakodnevnih obveznosti in drugih stvarnih nujnosti in je na voljo po osebnih željah vsakega posameznika. To je prosti čas s posebno individualno svobodo, vendar ne brezdelje.
V našem primeru je to čas, ko učenec opravi vse svoje dolžnosti, ne samo šolske in obšolske (konča s poukom, naredi domačo nalogo, se preneha učiti, opravi obšolske dejavnosti: razni treningi, glasbena šola, verouk, razni krožki …), ampak tudi domače dolžnosti (pomije posodo, pospravi sobo, pelje psa na sprehod …)
Učence pozdravim in jim povem, da se nahajajo v Mladinskem centru Kotlovnica, ki je namenjen vsem mladim, da lahko tu preživljajo svoj prosti čas. Vprašam jih, ali so bili že kdaj prej tukaj ali poznajo Kotlovnico. Povabim jih da se usedejo za veliko mizo. Predstavim sebe in druge, ki bodo prisotni (Jan, Andreja, Luka, Primož), in jih prosim, da povejo nekaj besed o sebi.
Povem, kaj bomo počeli. Pogovarjali se bomo o prostem času. Med pogovorom bo nastajal plakat. Poskušali bomo ugotoviti, kako preživljajo prosti čas, pri čemer bom njihove prostočasne dejavnosti sistematično zapisovala glede na to, ali jih motivira kakršna koli dolžnost ali izhajajo izključno iz njihovih lastnih interesov, želja, hotenj;
Dobimo tri skupine dejavnosti: obšolske dejavnosti, ki se odvijajo v času šolskega leta, »domače dejavnosti«, ki jih po šoli še opravljajo v domačem okolju, in dejavnosti iz lastnega interesa;
Učence vprašam, kaj počnejo v času počitnic, ko se pouk konča, obšolske dejavnosti pa tudi. Z listom, na katerem piše »moj prosti čas med šolskim letom«, prekrijem tiste dejavnosti, ki so vezane na šolo. (obšolske in tisti del domačih, ki so vezane na šolo). S tem pokažem, da se njihov prosti čas med počitnicami izrazito izprazni. Vprašam jih, kam zahajajo, kaj počnejo v družbi, kaj počnejo, kadar so sami. Kje v Kamniku je njihov najljubši kraj in zakaj …
Vprašam jih, če so zadovoljni s svojim prostim časom, bi ga želeli preživljati drugače, kaj si želijo početi, kaj jih omejuje, kako močne so njihove želje. Sledita dva kratka primera o željah – trdne in slabotne želje.
Povem, da sledi kratka predstavitev Mladinskega centra Kotlovnica, ki je tudi eden od prostorov, kjer se zbirajo mladi v svojem prostem času. Povem, da gre za mladostnike z različnimi interesi. Jan prosi dva učenca, da bi pomagala pri izvedbi predstavitve, ker so, žal, vsi tehniki zboleli. Enega prosi za fotografiranje, drugega, da skrbi za primerno luč.
Predstavitev se začne: Skozi vrata pridejo štirje popolnoma različni mladostniki, ki zahajajo v MC Kotlovnica. Treba jih je vnesti register, kar pomeni, da morajo povedati osnovne osebne podatke in se fotografirati za arhiv. Vsak od njih dobi A-4 list, na katerega zapiše svoje ime, postavi se na določeno mesto. »Fotograf ga slika trikrat: 2-krat profil, 1-krat en face. Vsak od štirih poskuša z mimiko izražati svoj karakter.
Jan: Jože Klešman
rekviziti: delovni kombinezon, klešče, kapa, svinčnik za ušesom, …
Luka: Izi Roker
rekviziti: palčke za bobne, rutka okoli roke …
Andreja: Perfekta Odličnik
rekviziti: očala, 3 knjige …
Učencema se zahvalim za pomoč. Napovem kratko predstavitev dogajanja v MC Kotlovnica (film na platnu). Vse skupaj povabim na skupinsko fotografiranje za arhiv. Obljubim, da bodo to fotografijo prejeli v nekaj dneh na šolo. Prosim jih, da povejo, iz katerega razreda so. Vsem skupaj ponudim možnost uporabe prostorov MC Kotlovnica, če to, seveda, želijo oz. potrebujejo. Povabim jih na srečanje v sredo. Sledijo njihova morebitna vprašanja.
Kaj je prosti čas ?
ŠIRŠI POMEN: Prosti čas je vsakodnevno časovno obdobje po končanem terminsko določenem delu.
V našem primeru je to čas po vsakodnevnem končanem pouku.
OŽJI POMEN: Prosti čas, ki je individualno urejen brez vsakodnevnih obveznosti in drugih stvarnih nujnosti in je na voljo po osebnih željah vsakega posameznika. To je prosti čas s posebno individualno svobodo, vendar ne brezdelje.
V našem primeru je to čas, ko učenec opravi vse svoje dolžnosti, ne samo šolske in obšolske (konča s poukom, naredi domačo nalogo, se preneha učiti, opravi obšolske dejavnosti: razni treningi, glasbena šola, verouk, razni krožki …), ampak tudi domače dolžnosti (pomije posodo, pospravi sobo, pelje psa na sprehod …)